Pierogi ruskie przepis idealny

Pierogi ruskie robiłam wczoraj po raz pierwszy. Czasem mam tak, że muszę coś zrobić dziesięć razy żeby dojść do perfekcji. Czasem nie wychodzi nigdy. Tak mam z bezą…. Ale są takie dni, że robię coś totalnie „zielona” i wyjdzie mistrzostwo świata. Tak było z tymi pierogami. Wyszedł mi farsz, wyszło ciasto, smakują rewelacyjnie. Dzielę się przepisem bo jeszcze zdążycie zrobić przed świętami i jest to dobra alternatywa dla pierogów z kapustą i grzybami.

Słowem dygresji święta spędzam z rodziną mojego męża i zawsze muszę coś ze sobą zabrać. Nie żeby u niego było mało bo mama Michała raczej należy do osób, które uważają, że jak zrobią na styk to będą słabe święta więc tam zawsze jest dużo wszystkiego. Chodzi raczej o to by nie przyjść z pustymi rękoma, pokazać, że ta biedna mama nie musi robić wszystkiego sama (dalej łudzę się, że kiedyś to zrozumie) i czuć się komfortowo. Tak więc ponieważ zarówno uszka jak i pierogi z kapustą robi mama ja postanowiłam zrobić ruskie.

Przepis na ciasto:

3 szklanki mąki tortowej

1 szklanka wrzątku

1 łyżka oleju rzepakowego

1 jajko

sól i szczypta cukru

Najpierw łyżką mieszam mąkę z olejem i jajkiem a następnie dodaję wodę, przyprawy i wyrabiam ciasto. Powinno wyjść idealne ale wiecie zawsze możecie podsypać mąką lub dodać jeszcze wody. Wyrobione ciasto odstawiam pod przykryciem na około pół godziny w ciepłe miejsce.

Po tym czasie ciasto powinno się idealnie wałkować, nie lepić i nie rwać. Wałkując cały czas odwracam ciasto. Przed ostatnim wałkowaniem lekko podsypuję mąką aby wykrajane kółka dobrze się podnosiły z blatu.

Farsz:

5 ziemniaków

250 g twarogu półtłustego

1-2 cebule

3 ząbki czosnku

1 łyżka mąki ziemniaczanej

1-2 łyżki majonezu Winiary

olej

sól, pieprz, zioła

Ziemniaki ugotować w osolonej wodzie. Cebulkę pokroić w kostkę, posolić i usmażyć na oleju na złoty kolor. Nie spalić! Na koniec smażenia wycisnąć czosnek, zamieszać kilka razy i zdjąć patelnię z ognia. Ugotowane ziemniaki rozbić tłuczkiem i poczekać aż wystygną. Dodać twaróg, cebulkę, mąkę i przyprawy. Ja dodałam zioła prowansalskie, majeranek troszkę bazylii, oregano i vegety. Dodać majonez. Wszystko razem wygnieść ręką lub zblendować. Próbować, próbować, próbować. Bez tego nie uzyskamy naszego najlepszego smaku.

2016-12-19-09-38-09

Z ciasta wykrajać kółka, nakładać około łyżeczkę lub półtorej farszu i zalepiać. Gdy wszystkie pierogi będą zrobione, obgotować je w osolonej wodzie. Smacznego:)

2016-12-19-09-35-47

Dajcie znać jak wyszły!

Podpis

Skomentuj

