Kurczak po chińsku z warzywami

2016-10-27-11-52-11

Jak zrobić dobrego kurczaka po chińsku? Głowiłam się nad tym już jakiś czas. Ponieważ Mr. M uwielbia chińszczyznę za smak i wygodę w zabieraniu do pracy, gości ona na naszym stole dość często.

Jak się jednak okazuje zrobienie dania, które będzie smaczne i choć w połowie chińskie to dość prosta choć nieoczywista sprawa. Każda Pani domu ma na to swój przepis, to oczywiste. Ja jako Pani domu też musiałam go mieć. Postanowiłam, że skoro z pizzą udało mi się dojść do perfekcji w moim przynajmniej odczuciu, to i z tym się uda. Droga przez mrożonki i sosy ze słoika była hmm różnorodna. Ale nie taki diabeł straszny. Sprawa jest prostsza niż myślałam tylko może więcej trzeba się nakroić. Poniżej przedstawiam Wam mój sposób, całkiem niezły mówiąc nieskromnie.

Najpierw marynata. Do miski dodaj:

5 łyżek sosu sojowego (mój o obniżonej zawartości soli)

1 łyżeczka imbiru w proszku, curry i papryki ostrej (u mnie ostra wymieszana jest ze słodką)

3 ząbki czosnku drobno pokrój i lekko jeszcze rozetrzyj nożem

Piersi z kurczaka pokrój w kostkę i dodaj do marynaty. Im dłużej w niej poleży, tym lepiej.

W tym czasie pokrój:

1 średnią marchewkę w małe słupki

0,5 pora drobno

0,5 papryki czerwonej drobno

kilka liści kapusty pekińskiej drobno

Na patelni rozgrzej łyżkę oleju kokosowego i dodaj mięso. Smaż na dużym ogniu około 4-5 minut pilnując żeby się nie spaliło. Najlepiej często mieszać. Po tych kilku minutach przełóż mięso do miski, w której wcześniej leżakowało a na patelnię wrzuć marchew, pora i paprykę. Wszystko smaż kilka minut. Po tym czasie dodaj kapustę pekińską i dalej smaż. Całość posól i dodaj odrobinę czosnku granulowanego. Jeśli go nie masz to nie szkodzi.

Następnie dodaj 2 łyżki octu winnego, u mnie z czerwonego wina.

Dodaj mięso i całość jeszcze chwilę smaż. Dodaj jeszcze łyżkę sosu sojowego i trzy łyżki sosu słodko-kwaśnego lub chilli. U mnie tym razem gościł chilli i było naprawdę osstrrrooo. Polecam taotao chyba, że masz inną ulubioną firmę. To tyle, mam nadzieję, że pomogłam. Dajcie znać jak wyszło.

Podpis

Skomentuj

